methodologia

Business Model Canvas – BMC: Ο Καμβάς Επιχειρηματικού Μοντέλου αποτυπώνει τον τρόπο που ένας οργανισμός δημιουργεί, προσφέρει αξία και αμείβεται. «Επιβάλλει» πελατοκεντρική προσέγγιση. Αποτελεί το κρίσιμο βήμα στην ακολουθία: επιχειρηματική ιδέα – επιχειρηματικό μοντέλο – επιχειρηματικό πλάνο.


Ο Καμβάς αποτυπώνει το τι προσφέρει η επιχείρηση στους πελάτες της, πως τους προσεγγίζει και δημιουργεί σχέσεις μαζί τους, μέσω ποιων πόρων, δραστηριοτήτων και συνεργασιών επιχειρεί, και τέλος πως κερδίζει χρήματα.

Περιγράφει, αξιολογεί και προτρέπει σε συνεχή αναθεώρηση του επιχειρηματικού μοντέλου με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης. Μπορεί δε να χρησιμοποιηθεί από όλες τις επιχειρήσεις ανεξάρτητα από αντικείμενο και μοντέλο marketing που εφαρμόζουν.


 

Blue Ocean Strategy – BOS: Η Στρατηγική των Γαλάζιων Ωκεανών αναδεικνύει πως η επιχείρηση μπορεί να αποχωρήσει από τις συνωστισμένες, υψηλού ανταγωνισμού και χαμηλών περιθωρίων περιοχές της αγοράς και πως μπορεί να ανακαλύψει νέους πελάτες που αποδέχονται καινοτόμες προτάσεις. Νέο παιχνίδι, σε νέο τόπο με νέους παίκτες!


Η μεθοδολογία των Γαλάζιων Ωκεανών δημιουργεί στρατηγική με χρήση εμπειρικών δεδομένων, συστηματικής ανάλυσης και φαντασίας.

Εδράζεται δε στην άποψη ότι καθώς οι αγορές αλλάζουν συνεχώς και οι επιχειρήσεις έχουν διαχρονικά διακυμάνσεις στην απόδοσή τους, είναι πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο να τοποθετηθεί στο επίκεντρο της ανάλυσης η στρατηγική κίνηση της επιχείρησης. Η κίνηση αυτή θα βοηθήσει την επιχείρηση να απαγκιστρωθεί από τη στατική αντιμετώπιση του ανταγωνισμού, τις δομές και τα όρια της αγοράς του κλάδου.


 

PESTEL:Το πλαίσιο δράσης της επιχείρησης έχει διαστάσεις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, τεχνολογικές, περιβαλλοντολογικές και νομικές. Η ανάλυση, κατανόηση και αποτελεσματική τοποθέτηση στο περιβάλλον αποτελεί βασική προϋπόθεση της επιτυχίας.


PESTEL: Political (πολιτικό), Economical (οικονομικό), Social (κοινωνικό), Technological (τεχνολογικό), Environmental (περιβαλλοντικό) και Legal (νομικό).


 

SWOT: Δυνατά και Αδύνατα σημεία, Ευκαιρίες, Απειλές εντός και εκτός εταιρίας. Ανάλυση που θέτει στόχους με σκοπό την επίτευξή τους.


SWOT: Strengths (δυνατά σημεία), Weaknesses (αδύνατα σημεία), Opportunities (ευκαιρίες), Threats (απειλές).


 

Phase Zero – Orientation: Ερωτήσεις «αυτοαξιολόγησης» που κρίνουν το “Go/No-Go” για την υλοποίηση ενός έργου ή τη θεμελίωση μίας επιχειρηματικής δραστηριότητας. Χρήσιμη μεθοδολογία ιδιαίτερα στη φάση προσανατολισμού της δραστηριότητας ή του έργου. Προσέγγιση: γιατί, τι, πώς.


Η κατεύθυνση είναι πολύ πιο σημαντική από την ταχύτητα. Πολλοί, πηγαίνουν πουθενά, γρήγορα!


 

Cost & Willingness to Pay. Είναι σημαντική η προσπάθεια βελτίωσης της κοστολογικής δομής της παραγωγής. Είναι όμως πιο μακροπρόθεσμα αποτελεσματική η εστίαση στη «διάθεση» του αγοραστή να πληρώσει περισσότερο (Willingness to Pay, WTP).